طبیب من

کد خبر: 12027
تاریخ انتشار: ۲۵ام مرداد ۱۳۹۶ , ۱۴:۲۵
مطالعات جدید امکان آلودگی برخی مکمل های غذایی را نشان می دهد که به همین دلیل از این پس توزیع کنندگان دارو و غذا از این نوع مکمل ها استفاده نخواهند کرد.
به گزارش خبرنگار طبیب من در بخش «خبرکده»، محصولات موجود در این هشدار شامل داروهای حاوی سدیم مضر Docusate یا روان کننده های دفع و مکمل های غذایی شامل قطره های ویتامین D مایع و مولتی ویتامین های مایع برای نوزادان و کودکان است. این محصولات دارویی و مکمل های غذایی که توسط کمپانی  PharmaTech LLC ساخته شده است، ممکن است به باکتری Burkholderia cepacia یا B. cepacia آلوده باشند.

“دکتر گوتلیب ، معاون FDA، در بیانیه مطبوعاتی گفت:” B. cepacia تهدیدی جدی برای بیماران آسیب پذیر است، از جمله نوزادان و کودکانی که هنوز سیستم های ایمنی آن ها به خوبی رشد نکرده است.”

بر اساس گزارش یو پی ای توزیع این محصولات در آمریکا است ولی فروش آنلاین هم دارند بنابراین مهم این است که والدین، بیماران و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از این خطر بالقوه آگاهی یابند و بلافاصله استفاده از این محصولات را متوقف کنند.”

بیماری B. cepacia با علائمی چون عفونت های شدید تنفسی همراه است که با تماس مستقیم افزایش می یابد و اغلب در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم است. بیماران بستری و افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند بیشتر آسیب پذیر هستند.

در سال ۲۰۱۶، FDA هشدار داد که بیماران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی از داروهای مضر Docusate تولید شده در PharmaTech Davie و Fla استفاده نکنند زیرا به علت شیوع B cepacia  در چندین کشور، این محصولات، بخشی از تحقیقات بهداشت عمومی CDC است.

انتهای پیام/